new balance
- New Balance 574 "Black"899 kr
- New Balance 550 "White Dark Grey"från 1 999 kr
- New Balance 550 "White Grey"1 999 kr
- New Balance 574 "Grey White"899 kr
- New Balance 550 "White Red"1 999 kr
- New Balance 2002R "Off White"2 299 kr
- New Balance 550 "Burgundy Cyan"1 999 kr
- New Balance 550 "Sea Salt Burgundy"3 999 kr
- New Balance 550 "Silver Birch" W2 499 kr
- New Balance 550 "Syracuse"från 1 999 kr
- New Balance 550 "Au Lait"1 999 kr
- New Balance 550 "Triple Black"1 999 kr
- New Balance 550 Green/Blackfrån 2 499 kr
New Balance (NB) eller New Balance Athletic Shoe, Inc. är ett amerikanskt företag som tillverkar sportskor. Världens mest populära löparskor tillverkas idag av New Balance och de erbjuder ett brett utbud av olika modeller av hög kvalitet. Även om NB har blivit kända för sina löparskor tillverkar dom även fritids-, vandrings- och basketskor. New Balance utformar, designar och tillverkar samtliga av sina produkter i USA men säljer dom i över 110 länder.
Sportkläder och skateboardskor
New Balance är ett företag som specialicerat sig på att tillverka och designa löparskor men är dock ett dotterbolag till företaget New Balance Athletics som producerar sportkläder. De atletiska kläder som tillverkas av New Balance inkluderar exempelvis hoddie, träningsbyxor, tröjor och vindjackor. Företagets skateboardskomärke kallas New Balance Numeric och distribueras av Black Box Distribution. Black Box är ett företag som skapades av Jamie Thomas som är en professionell skateboardåkare.
New Balance sponsringar
Som en av världens största tillverkare av sportskor sponsrar New Balance ett flertal olika sportstjärnor, ligor och lag som exempelvis New York Road Runners samt National Basketball Association med major league lag såsom Boston Red Sox och New York Mets. Men NB sponsrar även basket, cykling, cricket, lacrosse, Rugby League, skateboardåkning, tennis, motorsport, europeiska och amerikanska friidrottslag samt fotbollslandslag världen över.
Green Leaf
Idag ökar New Balance sitt utbud av sportskor under en egen miljöstandard kallad Green Leaf. Företaget beräknade att ungefär 19 procent av deras nya skomodeller samt cirka 60 procent av kläder och andra produket kommer att möta kraven från Green Leaf under 2022. Deras Green Leaf standard lanserades 2020 för deras klädsortiment med målsättning att öka till andra produkter. Syftet med Green Leaf är att minska miljöpåverkan från de material företaget använder i sin tillverkning samt välja material som ger minimal miljöpåverkan. För att en produkt ska kunna märkas med Green Leaf ska minst femtio procent av materialen som använts i kläder eller skor vara producerade på ett hållbart och miljövänligt sätt.