Off White är ett lyxmärke från Italien som har sin bas i Milan sedan 2012. Det grundades av en amerikansk designer vid namn Virgil Abloh och är populärt i många kretsar. Det ser man inte minst på vilka samarbeten de har gjort genom åren. På meritlistan finns samarbeten med alla från Nike till Jimmy Choo och Levi's. Från början hette märket PYREX VISION men Abloh bytte snart till off-white. Namnet ska representera den färg som ligger mitt emellan svart och vitt. De har flera gånger visat upp sina kollektioner på den stora modeveckan i Paris vilket är en stor framgång för alla designers.


Flera intressanta samarbeten


Detta är ett märke som främst har gjort sig kända genom sina samarbeten. Vi nämnde några märken i inledningen men då skrapar vi bara på ytan. De har även samarbetat med märken som Champion, Dr. Martens, Umbro och Converse. Det visar verkligen att det är ett märke att räkna med i internationella sammanhang. De har även gjort ett uppmärksammat samarbete med IKEA 2018 där de riktade sig mot en yngre publik. Off-White är alltså inte rädda för att sticka ut och göra det oväntade.


Har en stor publik på sociala medier


Det finns många sätt du kan hänga med i vad Off-white har för sig men de är väldigt aktiva på sociala medier. På sin Instagram postar de regelbundet och har över 10 miljoner följare. Där du kan se nya plagg för både tjejer och killar. Just nu gör de allt från vardagliga sportkläder till vackra festklänningar. Det finns verkligen något för alla. De är inte heller rädda för att ta ställning i stora samhällsproblem och debatter. De har till exempel visat sitt stöd för organisationer som Black Lives Matter och stödjer även rättigheter för Hbtq-personer. Det är något de också visar upp på sociala medier.